Protokoll UL-möte 130220

Klicka på Läs mer för att ta del av protokollet.

Protokoll fört vid ungdomsledarmöte nr 3 med Alingsås Handbollklubb


Tid:    20 feb 2013 kl. 18:00
Plats:    Sälen, Nolhagahallen

Närvarande: 17 personer.

1.    Irene öppnande mötet och fastställde dagordning.

2.    Marcus Gedda presenterade blåljus, AHK’s supporterklubb, som nu ser fram emot en nystart i och med inträdet i Estrad. Som medlem i Blåljus betalar du 1500kr per säsong och då ingår inträde till både serie och slutspelsmatcher. Det finns även en light version för 200kr per säsong för redan aktiva medlemmar. Som medlem i Blåljus kommer du bland annat att få subventionerade bussresor.  Blåljus kommer tillsammans med aktiva medlemmar att hålla till på ena kortsidan i Estrad. Alla lag uppmanas att komma till första slutspelsmatchen i Estrad som spelas 25 eller 28 mars.

3.    Frågor och synpunkter från ungdomsledarna.
•    Blå Tråden. Klubben måste sätta helheten för att vidare kunna skapa detaljer. Blå Tråden beskriver idag VAD som skall arbetas med men saknar HUR. Det vill säga riktlinjer för vilket spel som skall spelas, tex. offensivt eller defensivt försvarsspel. Maria S tar frågan.
•    En ungdomsansvarig person måste anställas av klubben. Styrelse och UK bör prioritera denna fråga. Mötet menar att det inte kan vara så svårt att få tag i pengar till detta projekt och uppmanar styrelsen/UK att gå ut med mössan till sponsorer och handbollens vänner och förklara vikten av en ungdomsansvarig som sätter helheten för klubben.

4.    UK informerar
•    UK önskar att varje lag uppdaterar sin hemsida med träningstider, kontaktpersoner samt annan info som är av intresse för föräldrar samt oss andra i klubben. Det vore även bra om gammal inaktuell info städas bort.
•    UK håller på att skapa en målvaktsgrupp och vill ha namnet på den person i varje lag som ansvarar för målvaktsträningen. Ni som inte var med på mötet ber vi maila in ert lags målvaktsansvarig till Maria S.
•    Det finns färdiga mallar för utvecklingssamtal för er som inte har någon egen som ni föredrar. De ligger under OM KLUBBEN/KANSLIET INFORMERAR. Det är tänkt att de skall vara till hjälp för er ledare när ni har era årliga utveckligsamtal med spelarna.
•    Matchprotokoll – Det är ledarnas ansvar att se till att matchprotokollen redovisas korrekt till respektive förbund. Dock kan arbetsuppgiften delegeras men ytterst ansvarig är ledarna. Mötet beslutade dock att från och med nu skall matchprotokollen i Alströmer och Nolhaga för spel i Gbg serien läggas tillbaka i lådan så rapporterar Maria in helgens resultat på måndagen.

5.    Kansliet informerar.
•    Potatiscupen- I dagsläget är 260-265 lag anmälda varav 188 lag som övernattande. Det är fler lag anmälda jämfört med samma tid förra året och många klasser är stängda. Anmälningstiden går ut 28 februari.
•    Tävling – Från och med nästa säsong skall ”Skene T-shirten” vara AHK blå. Vad som istället kommer att förändras är motivet på den. UK utlyser därför en tävling där alla AHK’are får delta genom att rita ett motiv till T-shirten. (Kan vara en bra teambuildnings övning för lagen) Tre förslag tas fram där UK röstar fram årets vinnare. Ytterligare tävlingsinfo kommer i separat mail från Maria.
•    Första matchen i Estrad spelas 25 eller 28 mars. Alla lag uppmanas att komma och titta och hjälpa till att fylla arenan.
•    Närvarokort – Klubben köpt in ett program, myclub, där närvaro rapportering skall ske. Det går även att rapportera via smarta telefoner. Det kommer att ske revisioner ute hos klubbarna för att kontrollera att rätt antal timmar rapporteras. I AHK’s fall har vi exempel där vissa lag inte rapporterat och AHK har missat intäkter på många tusen kronor. Även SISU rapportering skall ske via denna app. Utbildning av programmet kommer att ske på någon av de utbildningstillfällen vi har framför oss.
•    Beröm till alla er AHK ledare för ett gott uppförande mot våra ungdomsdomare. Ni har visat på ett bra förhållningssätt och genom det bidragit till utbildning av våra domare.

6.     Övriga frågor.
•    Mötet föreslog att ta fram ett produktblad om Alingsås Handballschule omgående som kan delas ut vid matcher, cuper osv. Alingsås Handballschule går av stapeln 16-20 juni.
•    Ungdomsavslutningen är torsdagen 2 maj. F/P 99 håller i avslutningen.

7.    Nästa ungdomsledarmöte 4 maj.  Detta möte kommer att vara en heldagsträff med planering inför nästa säsong, halltider mm samt avslutas med middag samt diverse andra trevligheter. Agenda och anmälan kommer att sändas ut när vi närmar oss.

8.    Tack till F och P02 för era presentationer.  Det är oerhört givande att ta del av era tankar, planering och visioner.


Vid protokollet / Justeras

Gunilla Härnälv / Maria Sundén

Skrivet av Maria Sundén   
2013-04-22 12:11