Protokoll U-ledarmöte 2011-01-11

Klicka på läs mer för att ta del av protokollet


PROTOKOLL

Möte: Nr 5 AHK – Ungdomssektion 2010 - 2011

Datum: 11 januari 19.00

Plats: AHK kansli

Kallade: Samtliga U-ledare

Närvarande:

  1. Ulf Lundström P 96/97

  2. Gunilla Härnälv A-Flickor

  3. Johan Bergander F 98

  4. Katarina Ekberg F 97

  5. Marcus Jigström F 96

  6. Anders Jigström F 96

  7. Johan Wahlström Bollekis / F95

  8. Curt Magnusson P 94 / 95

  9. Leif Ljungström F 99

  10. Håkan Jedemark Sektionsansvarig

 

Agenda – se tidigare utskick

 

1. Föregående möte.

* Hallbybollen följdes upp och glädjande noterades att AHK blev bästa förening.

F-99 lag 2 - vann sin klass genom finalvinst över IK Cyrus. Grattis! (övrigt om denna cup kan läsas på hemsidan).

Tyvärr har flera icke acceptabla inslag noterats under dagarna. En ”balanserad” skrivelse göres av Håkan/Andreas till arrangerande förening men flera inputs behövs från er som var på plats (maila gärna Håkan).

Transporterna :

Överfyllda bussar med spelare i gångarna utan bälten – inte ok! (Även den av AHK beställda bussen från Alingsås för liten och väskor etc. blockerade gångarna) Ulf L. påpekade med all rätt för att detta är trafikfarligt och inte ok - dessutom risk för stopp av kontrollerande myndighet med förseningar och omflyttningar som följd.

Ber att vi alla tänker på detta för framtida transporter!

Mat :

Var inte anpassad till matchtiderna - sena matcher ingen mat!

Kostnader :

Det har framförts synp. på att detta var en dyr cup och några har fått avstå.Full respekt för detta – men det finns möjligheter till att få en del betald av AHK.

Flickor söker genom ”Michelles Minnes Fond” - Pojkar genom ”Fahlgrens Minne”.
Skulle frågor uppstå kontakta Maria S. på kansliet.

Övrigt

Vi borde ha en egen ”cup-ansvarig” vid större cup deltagande för att hålla ihop spelare/ledare/föräldrar träffas och heja på varandras matcher? Bra förslag!

 

2. Information från Ungdomsledaren :

Inte närvarande.

 

3. Information AHK centralt / Kansli

* Storken AHK mötesplats:

(Hänvisning även till föregående protokoll)

Nytt bemannings-schema delades ut samt hänvisning till mail 2011-01-11 som skickats ut från Maria S. Gunilla H förtydligade att det skall vara minst 2 spelare samt 1-2 föräldrar. Uppmana föräldrar att ”titta in” och ta en fika samt gärna handla AHK-profilerade prylar.

4. Organisation

Fredik Simonsson (som vi informerade om på möte nr 3) står fortfarande till AHKs och U-verksamhetens fulla förtfogande och är med oss i princip hela säsongen annat sker.

Det är ok att maila till Fredrik S ( Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den ) men gör cc till Andreas. Andreas och Fredrik gör upp ett schema.

Har du frågor så kontakta gärna Andreas eller Fredrik direkt. FS tränar Borås men har ett ”ansvar” gentemot AHK. A-Flick har önskemål om att få ha FS på en tisdagsträning i Alströmer 19.00-20.30. Andreas kollar om detta är möjligt och meddelar Gunilla H.

5. Kansli

* Matchlåda :

Åter togs detta upp och hänvisning till tidigare protokoll. Det brister fortfarande i dessa rutiner och det saknas protokoll etc. Ber att Maria åter ser över detta och återkommer med uppdaterad information i resp fack alt på mail.

* Bollar :

Beställda bollar F 99 saknas fortfarande vilket är beklagligt då vi är snart inne i mitten av jan 2011 och detta haltar fortfarande. Kansliet Maria/Lena svarar på detta snarast till berörda ledare.

* Taktiktavlor:

Vad hände med denna beställning? – Maria meddelar via mail.

* Tröjor

Det saknas fortfarande – kansliet återkommer.

* SISU

Länken till SISU sidan saknas forfarande – ber att få återkomma.

 

6. Ledarfrågor / information :

*A-Flickor åker till en dansk cup i Kolding 22-25 april.

* Johan W vill ha besök av Kristian Bliznac på en söndagsträning (12.00-13.00) Bliznac är till frågad och lovat att planera in en söndag Johan håller kontakt med KB alternativt genom kansliet.

 

7. Övrigt :

Det var mycket trevligt att se både Anders samt Marcus Jigström på vårt möte och vårt erbjudande står kvar - vi hjälper till! (Marcus har önskemål om att flytta till Alingsås och söker därför bostad samt ett arbete. Ber att kollegorna håller ögon o öron öppna).

 

Nästa möte är den 1 feb 2011 kl.19.00 på kansliet – max 1 tim.

 

Vid noteringarna // Håkan J

Skrivet av Martin Johansson   
2011-01-12 18:32