Protokoll U-ledarmöte 2010-12-07

Klicka på läs mer för att ta del av protokollet

PROTOKOLL

Möte: Nr 4  AHK – Ungdomssektion 2010 - 11

Datum: 7  december 19.00

Plats: AHK kansli

Kallade: Samtliga U-ledare

Närvarande:

1.    Claes Johansson P 96 / P 97
2.    Johan Bergander F 98
3.    Gunilla Härnälv A-Flickor
4.    Katarina Ekberg F 97
5.    Madeleine Magnusson F 95
6.    Andreas Stockenberg Ungdomsledare    
7.    Annika Hansson F 95
8.    Bo Benghts F 99
9.    Håkan Jedemark Sektionsansvarig
10.    Maria Sundén Kansli
11.    Affe Hedlund SISU ( Gäst )

Agenda – se tidigare utskick

1. Föregående möte.

Inga frågor

2. Information från SISU :

Affe Hedlund från SISU informerade åter om de möjligheter som vi har att få stöttning av SISU  och vi får detta ner på resp lag nivå. Har ni som ledare kallat ihop till ett informationsmöte, matchgenomgångar etc med era spelare  så är detta ett ex. på SISU stöd. Bra utb. böcker för både er som ledare och spelare finns och flera riktade direkt mot handboll.  Möjlighet till att få sin match filmad utan kostnad  - motkrav är att det görs en lag-gemensam matchgenomgång! Boka med SISU! – kul grej!

Genom kansli (Maria) och SISU får ni hjälp med era SISU listor. En länk till SISU kommer att finnas på vår hemsida. Har ni frågor kontakta Affe Hedlund på : Mobil: 010 – 476 41 48 eller via mail:  Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den

Gå även in på www.sisuidrottsutbildarna.se där finns mycket bra information.  
Det är DU som ledare för ditt lag som bestämmer vilken hjälp du vill ha.
SISU är en billig extern resurs som vi inom AHK kan och skall använda!

3.  Information från Ungdomsledaren / sektionsansvarig :

Fredik Simonsson  (som vi inf om i möte nr 3) står till AHKs och U-verksamhetens fulla förtfogande och är med oss i princip hela säsongen - om inget annat sker.  Positiv till att hjälpa samtliga grupper 2-3 dagar / vecka.  U-ledarna bestämmer vad som skall tränas eller vad behov finnes. Det är ok att maila till Fredrik S ( Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den ) men gör cc till Andreas.  Andreas och Fredrik gör upp ett schema. Har du frågor så kontakta gärna Andreas. Av någon anlednings så ”dog” denna support. Varför? Andreas får i uppdrag att omg. ta tag i detta igen.   

4. Information AHK centralt / Kansli  ( Maria säger : )

* Storken :

Vi funderar på att utveckla bemanningen i Supportershopen med den erfarenhet vi idag har.  Ev. kommer vi att ha endast ett lag per gång, inte seniorer ihop med ungdom. Dels för utbytet de båda grupperna emellan har varit lite si och så, men framför allt så är vårsäsongen lång och vi behöver sprida antal gånger man står på fler tillfällen.   När de som är yngre skall stå måste en förälder också vara med.

Man står fortfarande två och två, förutom då det är ungdomar med förälder
vilket gör fyra i shopen. Ett förslag från mötet var också att införa en form av ”fadderverksamhet” i Supportershopen.  Att ca 10-20 ungdomar/seniorer ansvarar för att öppna/stänga Supportershopen i ett rullande schema.
Ev. kommer en kassaapparat att köpas in för bättre pengahantering.  
Fortfarande finns lämpliga julklappar att köpa ( underställ / halsdukar osv )
Synp. till Maria på mail tack !

* Matchlåda :

Maria visade upp ett protokoll efter en match som var ett bra exempel på hur det INTE skall se ut. Flera reagerade på att matchlådan inte finns på plats och Maria själv reagerar på att matchprotokollen inte kommer kansliet tillhanda efter varje dags spelad match.Mötet beslutade att det är tränarnas/ledarnas ansvar att se till att detta fungerar. Det får inte läggas på föräldrar (utan nyckel), utan har man ett lag som spelar match skall tränaren också planera in tiden efteråt för matchrapportering och återställning av matchlåda/protokoll på kansliet. Gäller alla lag. Maria ansvarar för att det finns matchprotokoll och arbetsprotokoll inför alla matcher i matchskåpet – inte I lådan. Det ansvarar den som hämtar matchlådan för, alltså första laget som har match för dagen. Maria ser också till att det i varje matchlåda läggs Veckans hemmamatcher så att alla lättare får tillgång till matchnummer.

* Bollar :

Dessa är redan levererade till Johan/Madde  Jag kan om jag vill (hade tur med att det var 25 bollar i lådan istället för 23 som jag beställt. Sedan avstod P00 från 1st och vips så fanns det tre över till F98). ” Maria ”

* Hallbybollen 2-4 feb 2011

Fortfarande oklart gällande boendet – Maria kollar med arrangören igen !
Bingolotto kassan / spelare/ lag kan användas. Kansliet / Stocken hjälper till med det praktiska  - maila Maria….!!

5. Ledarfrågor  / information från U-ledare :

* Bo Benghts inf om ett påbörjat utbyte mellan Aranäs – AHK flickor F-99  ( 19 dec.) AHK:s flickor skall spela i paus / innan våra stora pojkar träder in på banan. Aranäs besöker sedan Alingsås vid returmötet  2 feb. Trevligt initiativ
Fixa lite ”festis”  samt reservera ståplats / sittplats för ledare om detta nu finns.

* Gemensam resa till VM i handboll ? Biljetter kan köpas av kansliet . MEN dessa måste betalas av resp. spelare/lag / familj innan köp kan göras.

Se nedan spelschema :

Här det spelschema för Sveriges grupp D, alla matcher i Scandinavium i Göteborg:

13 januari: Sverige-Chile
15 januari: Slovakien-Sverige
17 januari; Sverige-Sydkorea
18 januari: Sverige-Argentina
20 januari: Polen-Sverige
(Tror att priset är 495.- / match – Maria på kansliet kollar detta)

* Fråga från tidigare möten

Klistertvätt – kansliet kollar detta

Övrigt :

Samtliga informerades om det som händer i F96.
Vi är samtliga delaktiga i att hjälpa till och hitta en lösning som känns bra för alla och inte minst för Anders och hans ”hjälptränare”.

Vi är dessutom alla djupt ledsna över det som händer och kan vi i AHK på något sätt hjälpa till så gör vi detta mer än gärna !
-----------------------------------------------------
Katarina uttryckte sin oro för att  bli ”huvudansvarig” för både F 96 och F 97  
Andreas kommer att omgående försöka hitta en lösning på detta !  
Katarina / Andreas tar kontakt för att hitta förslag till lösningar på denna förändring


* Nästa möte flyttas till den 11  januari ( p.g.a. Hallby bollen) kl. OBS ! 19.00 på kansliet.

Vid noteringarna  //  Håkan J
Skrivet av Martin Johansson   
2010-12-09 19:23