Protokoll U-ledarmöte 2010-10-05

Klicka på läs mer för att ta del av protokollet
PROTOKOLL

Möte: Nr 2 AHK – Ungdomssektion 2010 - 11

Datum: 5 oktober 19.30

Plats: AHK kansli

Kallade: Samtliga U-ledare

Närvarande:

1. Jan Svensson P 98
2. Ulf Lundström P 96/97
3. Gunilla Härnälv F 95
4. Katarina Ekberg F 97
5. Andreas Stockenberg Ungdomsledare
6. Henrik Fritz A Pojk
7. Jimmi Larsen A Pojk
8. Peter Hafström F 99
9. Håkan Jedemark Sektionsansvarig


Agenda – se tidigare utskick

Inledning – betydligt mindre antal tränare på mötet än möte nr 1.


1. Föregående möte.

Genomgång av föreg. möte där en av p. var en kort info från Fredrik Simonsson som vid mötets datum ( 5 okt.) inte var aktuell som tränare till Herr Elit. Fredrik Simonsson var initialt på väg bort från AHK – se p 2.


2. Information från U-ledaren / 4. Organisationen.

Fredriks S. avgång orsakade följdreaktioner ner i ungdomsverksamheten då Andreas Stockenberg nu flyttas upp i Sportrådet och även blir assisterande tränare till Robert Wedberg / Daniel Larsson. Mycket tid lades att försöka förstå de följder som detta kan få. Full förståelse att ett antal ledare känner oro för denna interna förflyttning.

Andreas har på sin korta tid redan hunnit att ”sätta spår” bland ledarna och blivit ett stöd för många och hans engagemang samt ”tänk” har spridit sig bland ledarna. Flera ifrågasätter hanteringen då Andreas anställdes som U–ledare och flyttas nu utan att någon ersättare klar. Håkan J. lovade att omg. ”lyfta” ärendet till Styrelsen.

Andreas redogjorde för vårt möte med SISU gällande ledarutbildningar. Uppmaning till alla som inte gått att göra detta.

Vi har även haft möte med damsektionen som vill lyfta tankarna gällande ”nivåanpassning” pojk / flick och åldersgrupper.

Påminde om kommande mv. utbildningen arrangerad av SISU

5. Kansli

Redogjorde för det ”kaos” som uppstått i Alströmer då det saknades bänkar i hallen. Dessa var på omslipning och vi får acceptera detta. Berättigad fråga – varför inte göra detta under ” sommaren” då minimal användning sker.

Matchprotokoll har saknats till de efterföljande matcherna - varför vi ber att alla tänker på de som kommer efter.

Vårt ”rum” på Storken är igång och bemanningsschema finns.

Den nya lagen om att åldersgräns finns för försäljning av lotter. (avser bara Svenska Spel )


6. Ledarfrågor / information

Utöver frågorna som gällde Andreas berördes träningstiderna ( 1 tim ) är för korta och min. 1 1/2 tim är önskvärt. Bevaka ev. återbud uppsägningar. Ledarna kände att de inte fått vara med o påverka tider etc . ?

När träningarna börjar skall inte 15 passera ” i en ring” utan när träningen påbörjas skall alla vara klara för ” action” direkt

Efterlysning av ”kläder” etc. – allt är beställt och skall vara på väg hem. Samtliga som beställt sina kläder – så har motsv. beställts av kansliet ( kontakta Maria eller Lena )

Beställning av bollar / kompletteringar har gjorts och ev. förseningar kan bero på Kempa / Intersport !

Vissa ledare behöver hjälp eller stöd – stora grupper eller ibland där föräldrar är lite för aktiva och omedvetet kan störa ledarens verksamhet. Inte ok !

”Fadderverksamhet” även på ledarsidan kan vara ett alternativ.

( Håkan J är i mån av tid disponibel vid föräldramöten eller info träffar. – hör av er )

Hallbybollen – hur har anmälan gjorts – vem gör detta ?

Kansliet har hanterat anmälningarna – kolla med Maria o Lena om du inte fått information gällande ditt lag.

Kostföreläsning för alla ! - 23 nov 18.30 anmälan till kansli

Summerat så består oron tills U-ledarfrågan är löst – vilket Håkan lovade att återkomma så fort detta är möjligt.

( Nästa möte flyttas till 9 nov. då match för Herr mot Skövde den 2 nov )

Vid noteringarna
Håkan J
Skrivet av Martin Johansson   
2010-11-09 00:42