gd_ahk_kvadrat

Alingsås HK satsar på Gameday

Alingsås HK tar nästa säsong nästa steg i sin digitala utveckling. Appen Gameday kommer användas av klubben för att nå ut ännu bättre till fans och samarbetspartners.
– Det här ger oss helt nya möjligheter i hur vi kommunicerar gentemot våra fans och våra partners, säger Christer Mårtensson, klubbchef i Alingsås HK.

Appen Gameday, som finns till både iOS- och Android-telefoner, lanserades med framgång för handbollslandslagens räkning för ett år sedan och nu väljer även Alingsås HK att använda sig av Gameday. Appen ger en närmare inblick i spelarnas vardag samt dig som supporter nyheter, exklusiva intervjuer och chansen att följa matcherna live.

Alingsås HK har siktet inställt på ett ännu starkare intresse och en ännu bättre upplevelse kring sina matcher. Appen ger även nya och bättre möjligheter för klubbens samarbetspartners att synas och nå ut med sitt budskap i handbollsstaden Alingsås där tusentals följer klubben på nära håll.

– Det känns otroligt spännande för oss i Alingsås HK att börja jobba med Gameday. Appen ger oss helt nya, unika möjligheter både när det gäller nyhetsinformation som kommersiellt. Det kommer vara en väldigt nyttig tjänst för medlemmar, fans och samarbetspartners, säger Christer Mårtensson, klubbchef i Alingsås HK.

Efterfrågan på att marknadsföra sig digitalt ökar i Alingsås. Appen ger AHK helt nya möjligheter att visa upp partners och ge unika erbjudanden till medlemmar och supportrar.

– Inför nästa säsong kommer vi lansera helt unika funktioner för våra partners, förklarar Mårtensson vidare.

Gameday kommer ge dig allt det senaste inför varje match. Publiken får möjligheten att interagera live i Estrad Alingsås och ladda upp med nyheter, intervjuer, spelarfakta och annat matnyttigt. Skulle man av någon anledning inte kunna vara på plats i Estrad kan matchen även följas via livescore. Även Alingsås HK:s damlag kommer ha en helt separat funktion i appen.

Handbollen har under de senaste åren förändrats markant när det gäller sociala medier och på sättet som klubbar kommunicerar gentemot fans och partners. Lagkaptenen i Alingsås HK:s herrlag, Johan Nilsson, ser med spänning fram emot satsningen som klubben gör i samarbete med Gameday.

– En riktigt spännande satsning från klubben måste jag säga. AHK vill verkligen något med hela föreningen och det visar den här satsningen, säger Nilsson.

2018-05-08 16:44